מסחר מקוון מוצלח – מה צריך בשביל זה?

ללמוד אף פעם לא מאוחר. משפט באנלי הזה הפך להיות מאוד רלוונטי בזמן האחרון, כאשר בעלי העסקים התחילו ללמוד תחום של מסחר מקוון. יעדים של מסחר זה מאוד ברורים: הרחבת מעגל לקוחות, הגדלת רכישות ועוד. אבל איך משיגים אותם, זו שאלת השאלות, שאין עליה תשובה חדש משמעית, ישנם השערות רבות, שחילקן נכונות וחלקן פחות.

אז בטוח, שכולם יסכימו על כך, שאתר חייב להיות זמין כל הזמן, וזה אומר, שחייבים לבחור בחברה שמספקת אחסון אתרים מקצועי, איכותי, מהיר ומאובטח, ראוי גם תמיכה ושירות לקוחות זמינים.

 

מסחר מקוון מוצלח

הבא בתור, בחירה ורכישת דומיין מושכלת, זאת אומרת, שאתם חייבים להשקיע, לבנות ולפתח את המותג שלכם. אפילו אם אתם בתחילת הדרך, אל תשאירו את זה בצד, תבחרו דומיין שמותאם לשם המותג שלכם, שמתאר בצורה הכי מדויקת את המוצר או שירות שאתם מוצעים ללקוחות.

מאוד חשוב בבניית אתרים להקפיד על חווית המשתמש של האתר. עד כמה יהיה קל ונוח לגולשים להתמצאות באתר שלכם. קטלוג המוצרים או שירותים מסודר, זמין בעמוד הראשי, שכולל מגוון רחב של מוצרים ולא רק כמה בודדים, ניווט קל בין עמודי קטלוג. למשל, כאשר מדובר על חנות מקוון לאופנה, אז מן הראוי, שקטלוג יהיה מחולק לפי אופנת גברים, אופנת נשים, אופנת ילדים. בכל אחד מהקטגוריות יהיה גם תתי קטגוריות לפי סוג הבגדים, למשל חולצות, מכנסיים, חצאיות, שמלות, בגדי ים ועוד. כמובן, חשוב מאוד שלחצני “הוסף לסל” יהיו בולטים, שסל יוצג במהלך כל הביקור באתר, לא משנה לאיזה עמוד עבר הגולש.

פעם היה נהוג לחשוב, שלקוח ישראלי אינו מתקדם במיוחד, אבל היום, לאחר שרב הציבור הישראלי נחשף לאתרי שופינג בחו”ל, הגישה הזאת כבר אינה רלוונטית בעליל. גם ישראלים מצפים לחוויית קנייה ידידותית ומהנה. ברור, שכמו לכל דבר גם למסחר האלקטרוני יש יתרונות וחסרונות, אבל ללא ספק שהוא הוכיח את עצמו בזמן משבר קורונה.

לכן קבלו את ההמלצה החמה: אל תבזבזו את הזמן, אם עדיין אין ברשותכם נכס דיגיטלי, תפנו את כל המשאבים ליצירה של אחד כזה. ישנם מגוון עצום של קורסים, סדנאות וובינרים, שיכולים לעזור לכם בנושא.