מה צריך לדעת כאשר פותחים בית תוכנה בתל אביב

הינה הגיע הרגע המאוחל ואתם סיימתם לימודים, הכרתם מלא חברים וביחד אתם יוצאים לדרך חדשה: הקמת עסק משותף. זה אחד מהסצנריו שיכול להתרחש לאחר סיום הלימודים. כמובן, שלא הכל "וורוד" ולא כל אחד מוצא את עצמו בסצנריו הזה, אבל זה כן קורה. בדרך כלל, הפעילות תתרכז באחת מערי המרכז, לרבות תל אביב.

כאשר, חברי צעירים יוצאים לשטח, הם מלאים רעיונות, חלומות וכולם פשוט "צוללים" לתוך עולם העבודה. אבל יחד עם זה יש עוד כל כך הרבה דברים מסביב, דווקא אותם דברים שיכולים לסייע להם לחסוך לא מעט שקלים ולהמשיך לעבוד על המוצר ללא מחשבות על הוצאות. אחד הדברים שחייב לדעת, כל מי שמתכוון לפתוח בית תוכנה זה עניין הקשור לתשלומי ארנונה.

נתחיל מי זה, שעוד לפני מספר שנים רשויות מקומיות רצו להביא כמה שיותר עסקי הייטק ובתי תוכנה לשטחן, מכל מיני סיבות, גם מכוח עידוד תעשייה, כמו כן זו אפשרות לא רק לייצר מקומות עבודה חדשים אלא גם להביא "רוח חדשה" לעיר. עקב זה ברשויות החליטו על מתן הנחות בארנונה. בדיוק אותה החלטה התקבלה גם עבור תשלום ארנונה בית תוכנה בתל אביב. אבל, העניין שלא כל בעלי בתי תוכנה, במיוחד בתחילת הרך מכירים את זה וחבל.

מה צריך לדעת כאשר פותחים בית תוכנה בתל אביב

למעשה, במידה ואכן חברה תהיה זכאית לתעריף מוזל, היא תוכל לחסוך כ50 ואף יותר משתלום דמי ארנונה שנתיים. זה סכום יחסית גדול, הרי בדרך כלל מדובר על אלפי שקלים, שניתן להפנות לצרכים אחרים של החברה. אם אתם רוצים לדעת יותר על הנושא אתם מוזמנים לפנות לעורך דין ארנונה, אשר לא רק מכיר תחום והנושא בפרט, הוא בדרך כלל גם מעודכן בכל השינויים ויש לא מעט כאלו וגם יודע בדיוק אילו קריטריונים יש ולעתים גם יכול לתת לכם ייעוץ ראשוני.

יש לא מעט קריטריונים ודרישות, שבהם אמור לעמוד מבקש הנחה בארנונה, בדרך כלל ניתן למצוא אותם באתר של רשות המקומית, אבל חשוב להבין את כל הדרישות, מכיוון, שחוסר הבנה של סעיף אחד יכולה לפסול לכם את כל התהליך. לכן, בהחלט מומלץ להיעזר בשירות מקצועי.