איך ליצור קורס דיגיטלי?

היום בימים, בהם נגיף קורונה פקד את העולם ושינה את המציאות קורים דיגיטליים צברו תאוצה והפכו לפופולאריים ביותר.  יותר ויותר אנשים נשארים בבית ומחפשים דרכים להתפתח ולהתקדם בתנאים שנכפו. לכן אם אתם בעלי ידע בנושא מסוים ורוצים לחלקו אותו עם אחרים – צרו קורס דיגיטלי. עם הזמן תוכלו להפוך את זה גם למקור פרנסתכם.

 אז איך עושים את זה נכון?

שלב הראשון – זה גיבוש רעיון לנושא שלאנשים הקורס.

אולי זה השלב הכי חשוב והכי קריטי בין כל השלבים, הרי הנושא חייב להיות מעניין לקהל ויחד עם זאת שתפגינו בו ידע רב. אל תתחילו לחפש רעיונות לנושאים שלכאורה “עלולים להביא לכם ים של כסף”, לכו על נושא שאתם מתמצאים בו ויכולים באמת לתרום לאנשים אחרים בעניין.

שלב השני, שגם בחשיבותו לא ניתן לזלזל – בחירת קהל היעד. לצורך זה תצטרכו לבצע כמה סקרים, כמו סקר שוק, סקר מתחרים ועוד.

איך ליצור קורס דיגיטלי

שלב השלישי – בחירת נושאים ויצירת סילבוס. כאן, גם ניתן להיעזר בקהל היעד הפוטנציאלי ובסקרים. בזכותם תוכלו לבנות מערך הרצאות/שיעורים בנושאים רלוונטיים, שמעניינים את הרב. לאחר בחירת הנושאים, תתחילו לבנות מערך של הרצאות/ שיעורים. כיום ניתן להקים מספר סוגי הקורסים. למשל: קורס שמבוסס על המצגות בלבד, קורס שמבוסס על וידאו וקורס משולב. מה יותר מוצלח ומומלץ? אין תשובה חד משמעית, זה תלוי במספר פרמטרים, כמו תחום, יכול שלכם לעמוד מול המצלמה ועוד. אולי דווקא למתחילים עדיף להתחיל על קורס שהוא מבוסס על מצגות. זה אומר שתצטרכו להכין מצגות עבור כל “מפגש” ולהקליט את עצמכם מסבירים את מה שאנשים רואים באותו רגע במצגת. טיפ אחת קטן – כשתתחילו לעבוד על המצגות –תקפידו לעשות גיבוי מידע כך שבמידה ומחשב שלכם יקרוס לא תצטרכו להתרוצץ ולהילחץ. במקרה שלא עשיתם גיבוי והמחשב לא מגיב או התקלקל תוכלו תמיד לפנות לחברה שמבצעת שחזור מידע, אבל זה יגרום לעיכוב בתהליך ולהוצאה כספית.

תמיד תזכרו, שיתרון של קורס דיגיטלי, שאתם משקיעים פעם אחד, למעט עדכונים בדרך ומשתמשים בו לעד. לכן אל תתעצלו, תעשו אותו הכי טוב שאתם יכולים. תשקיעו בהכנת מצגות, סרטונים, תמונות, כמו כן גם את העריכה של תכנים תעשו בקפידה.

לאחר שהכנתם את כל המצגות, הקלטתם את הליווי הקולי, הגיע שלב שבו אתם אמורים לעלות את התכנים למערכת, שמיועדת לקורסים מקוונים. גם במקרה הזה ישנם מספר אופציות. אחת – להשתמש במערכת שניתן להטמיע באתר יחד עם התוספים המתאימים, שניה – להשתמש במערכת קורסים חיצונית. לרב המערכת חיצונית תהיה יותק קלה וידידותית למשתמש, אבל לפעמים התשלום עבור שימוש במערכת זו יהיה יותר גבוהה ממערכת מוטמעת. כמו כן, מערכת חיצונית תהווה חסרון גם בתנאי שיש לכם כבר אתר באוויר.

לאחר כל שלבי ההכנה שהיו הגעתם לשלב של פרסום ושיווק של הקורס. עכשיו אתם יודעים איך ליצור קורס דיגיטלי ואם הגדרתם קהל יעד בצורה נכונה והתוכן איכותי ורלוונטי אז הצלחתם בגדול, אם לא חפשו טעויות שנעשו בדרך ותקנו אותם.

בהצלחה לכולם.