איך בוחרים דומיין לאתר של קורסים?

בתקופה האחרונה כאשר נגיף הקורונה משתולל יותר ויותר עסקים נכנסו לתחום הדיגיטלי, גם ענף הלימודים וקורסים לא נשאר מאחור. כבר לא נדבר על כך, שמספר רב של אנשים נשארו ללא מקומות עבודה או נשלחו לחופשה ללא תשלום ונשארו עם זמן פנוי וחיפשו תעסוקה. זה יצר קרקע מאוד פורייה לשימוש באמצעים דיגיטליים לצורך לימוד דברים חדשים, שדרוג ושיפור קיימים. מצד שני גם עבור מי שיש לו ידע מקצועי ולפעמים אפילו לא מקצוע “ביד” זה נתן אפשרו להתחלק בידע הזה עם אחרים בעזרת אותם פלטפורמות הדיגיטליות, רשתות חברתיות ועוד. כאשר אנשים האלו נכנסו לתחום לימודים וירטואליים וראו שדרישה רק עולה הם החליטו להישאר בו ולפתח.




לצורך התקדמות ופיתוח נדרש אתר אינטרנט שבעזרתו ניתן לשווק את הקורס, הדרכה או סדנא. תהליך הקמת אתר מורכב ממספר השלבים, כאשר בים הראשוניים תמצאו בחירת דומיין לאתר.

עוד לפני רכישת דומיין לאתר חייבים להבין שזה \הרושם הראשוני, שגולש יקבל לאחר חשיפה לאתר. עוד לפני שהוא יכנס לאתר הוא יראה את הדומיין ואת התיאור (שעליו נדבר בפעם אחרת) בתוצאות חיפוש של גוגל או כל מנוע חיפוש אחר ואז קורה הרגע המכריע –הוא מחליט להיכנס לאתר הזה או לא.

איך בוחרים דומיין לאתר של קורסים

קיבלו מספר טיפים לבחירת דומיין מושלם:

אם יש לכם כבר שם של הבראנד או חברה אז אפשר להשתמש בו גם כדומיין. אם שם החברה אינו מתאר את התחום או שירות, אז מומלץ מאוד להכניס כדומיין אחד מביטוי המפתח. ביטוי כזה יסביר בצורה וודאית מה בדיוק אתם מציעים, אז זה ימשוך גולשים אשר מעוניינים באותו שירות או קורס. כניסת גולשים רלוונטים מעלה סטטיסטית הסתברות לקבלת לידים איכותיים וגם משפיעה בעקיפין על קידום האתר. אם גולש ראה את האתר שלכם בתוצאות חיפוש  , ראה את הדומיין (בשורה כתובת האתר –URL ) וגם קראה את התיאור (מה שמופיע מתחת לכתובת האתר )  והחליט ללחוץ עליו ולהיכנס לאתר זה כבר נותן איתות לגוגל שאתר הזה רלוונטי עבור אותו ביטוי שהוקלד בשורת החיפוש של גוגל. יתר מכך, אם תוכן האתר מצליח למשוך את הגולש וגם לעניין אותו אז גולש לא ימהר לעזוב את האתר וזה יהיה עוד סימן עבור גוגל שאתר הזה מתאים לחיפוש וכך הוא יקדם אותו עבור אותו ביטוי חיפוש.

טיפ נוסף: לא מומלץ לבחור בדומיין ארוך או משולב סימנים, זה יכול להביא לכך, שגולשים יתבלבלו בכתבית דומיין ולכן לא יגיעו לאתר שלכם, או אפילו יכול לקרות שהם יגיעו לאתר של המתחרים.



כמו כן אל תשתמשו בצירוף של אותיות “בעיתיות” כמו GH, CK, TH  ועוד, מכיוון שגם זה יכול לגרום לטעיות הקלדה אצל הגולשים, שימנעו מהם להגיע לאתר שלכם.

דבר אחרון נדבר על סיומות של דומיין. עד היום עניין של סיומות אינו ברור עד הסוף, אבל הדעה הרווחת היא שסיומות אינה משפיעה כל כך על קידום האתר. לפי אנשי הדיגיטל, היום מקובל להשתמש בסיומת CO.IL לאתרים שמופנים לקהל ישראלי ובסיומות  .COM באתרים שמיועדים לקהל בינלאומי.