איך לקבל ציון טוב בפסיכומטרי ?

מוסדות לימוד אקדמי רבים מתנים את קבלת הסטודנטים ללימודים ברמה כלשהיא של ציון פסיכומטרי. אותו ציון פסיכומטרי הולך וגדל ככל שתחום הלימוד מבוקש ויוקרתי יותר. המבחן הפך להיות כלי לסינון הביקוש לתחומי לימוד נבחרים. מי שבאמת מבקש ללמוד תחום ספציפי במוסד אקדמאי כל שהוא יכול להצליח בבחינה. המאמר הבא יעסוק בשאלה הקובעת את עתידנו, איך לקבל ציון טוב בפסיכומטרי?

הציון הפסיכומטרי הוא כרטיס כניסה ללימודים אקדמאיים. רבים סטודנטים שניגשו יותר מפעם אחת לבחינה במטרה להוציא ציון טוב בפסיכומטרי. הציון הפסיכומטרי הממוצע כיום הוא 580. רק 5% מצליחים להגיע לציון גבוה מ700.

טיפים והיערכות נפשית כדי לקבל ציון טוב בפסיכומטרי

  1.  עבודה קשה – ככל שנפנים שלקבל ציון טוב בפסיכומטרי דורש השקעה רבה ועבודה מרובה כיד לעבור את הבחינה בציון מכובד. ככל שעובדים קשה יותר ומתרגלים, כך מפנימים יותר כללי לימוד לפתרון הבעיות. אם אינכם בתקופה שיכולה לאפשר לימוד אינטנסיבי ועבודה קשה, תדחו את המועד.
  2. . התמקדות בחלק שאתם טובים בו – הבחינה מחולקת לשלושה חלקים : אנגלית – אשר בוחנת את היכולת להתמודד עם טקסטים באנגלית ורמת אוצר מילים. מילולי – החלק שבוחן חשיבה מילולית, לוגיקה ואוצר מילים גבוהות בעברית. החלק הכמותי – הבוחן חשיבה חשבונאית, מתמטית. אין הרבה שמצטיינים בכל שלושת התחומים הנ"ל. יש כאלה שהאנגלית חזקה אצל יותר ויש כאלה שדווקא החלק הכמותי הוא זה שיגדיל את הציון הכללי במבחן. לכן- חשוב שבחלק שאתם טובים בו, תהיו 100%, שיהיה לכם חלק מובטח. אבל יותר חשוב הוא לעבוד יותר על החלקים שקשה לכם להתמודד איתם ולשבור מחסומים.
  3.  לתרגל על פי זמנים – אחרי שהבנתם את דרכי פתרון הבעיות, תרגלתם, ראיתם כי ניתן לפתור את הבחינה הפסיכומטרית ללא בעיה ללא הגבלת זמן, עברתם שלב ראשון. כאשר מוקצבת לכל שאלה פחות מדקה כדי לפתור אותה, עליכם לתרגל את פתרון הבעיות תחת זמן מוקצב. אז בהתחלת התרגולים תרשו לעצמכם 2 דקות לכל שאלה, אחר כך תעברו לתרגולת של דקה וחצי, ורק לקראת השבועות האחרונים לפני הבחינה תתרגלו באדיקות את הזמן המדויק לכל הבחינה. בבחינה אם אתם מבינים מראש שהשאלה קשה ולא תצליחו לפתור אותה בזמן המוקצב, נחשו אותה. אל תבזבזו זמן, כי הזמן יקר בבחינה הפסיכומטרית.
  4.  זמני לימוד ממוקדים – בבואכם ללמוד דאגו להיות מרוכזים כדי לייעל את הלמידה והתרגול. אם אתם אחרי יום עבודה, עייפים, רעבים, חבל על הזמן שיתסכל אתכם. הבחינה הזו קשה, ונדרשת רמת ריכוז מירבית כדי ללמוד לה. אל תהיו מתוסכלים כשאתם מנסים להצליח בפתרון בעיות כאשר תנאי הריכוז שלכם לא מאפשרים לכם.אז איך לקבל ציון טוב בפסיכומטרי? לעקוב אחרי הכללים וללמוד כמה שיותר.